fambjorklund

Alla inlägg under december 2009

Av Malin - 28 december 2009 21:38

Vi har inte gjort många knop de senaste dagarna, annandagen spenderades hemma hos pappa och födelsedags samt julfirande. Det blev mycket lyckat, hela släkten på pappas sida hade lagt ihop till en dator till Elin och hon blev sååå glad  . Hon gick tom och kramade datorn,  .

Eric fick en massa roliga saker som biljardbord, playmobilborg och lego. Tror alla var nöjda när julklapparna var utdelade.


Vi har varit fökylda hela familjen från och till och min förkylning verkar inte ge med sig så jag har tillbringat de två senaste dagarna hemma för att ta det lugnt och vila upp mig, går sådär.. Idag tog jag med mig Oscar och Zolo på en rejäl promenad det var riktigt härligt väder och vi njöt av den friska luften alla tre. Både Oscar och Zolo uppförde sig exemplariskt när vi gick och det var superskönt. När jag kom hem tog jag med mig Qompis ut på en kortare promenad men med träning under tiden. Han skäller ut allt och alla när vi möter någon, kan vara hundar, joggar, cyklister eller något annat som rör sig, något frustrerande inte minst för Elin. Jag laddade ficken med godis och klicker sedan gick vi ut. Naturligtvis så mötte vi inte så många men efter en liten stund med kontaktträning så mötte vi en stor svart hund, startade med klick-godis direkt och det hade gått super om inte mannen med den andra hunden släppt fram den mot oss  men det blev bara ett litet utfall och det var ju iaf ett framsteg. När vi kom hem och klarat av att möta cyklister och joggare så kom grannen med sin hund och jag passade på att sätta Qompis ner och träna och det gick super tills jag släppte kontakten med honom för att prata med grannen, utfalsdags igen... Jag vet att jag missade där och det skall förhoppningsvis inte hända igen.


Nu blir det kväll här hemma med -ett barn, Elin sover hos bästa kompisen Olivia inatt. Ledig imorgon också sen väntar fyra jobbpass innan vi skall till Sälen för en veckas semester. Zolo skall med och vi kommer att gå långa promenader och mysa när resten av familjen tillbringar dagarna i backen.

Av Malin - 25 december 2009 19:41

Idag är det verkligen en innedag, regnet det bara öser ner och och det är kallt och rått ute. Barnen fick Wii i julklapp och det är ju perfekt i detta vädret:) Jag fick Wii Fit och den brädan kan man använda till några av barnens spel så de har hur kul som helst med det. Eric har fått in tjocktv:n på sitt rum och sitt playstation sålite nytta har vi allt gjort idag. Imorgon skall Jesper nog upp tidigt för att åka och köpa en ny TV till ovanvåningen som han har önskat sig länge nu. Själv sov jag till 14 efter sista natten denna snurran, sedan har vi tagit det lugnt och haft det mysigt hemme. Jesper och jag är superförkylda och barnen spelar och leker med sina leksaker.


Oscars ordinarie spår på söndag snöar inne så vi får anmäla oss till ett senare i vinter istället. Qompis är nu stygnfri och trattfri så med honom är det fullt ös igen. Zolo är allmänt uttråkad men finner sig i att bara gå promenader och det tycker jag är skönt har fortfarande inte hittat träningsmotivationen och det är väl kanske inte såååå konstigt i detta väder.


Nu är jag ledig tills på onsdag och det är jätteskönt. Imorgon blir det jul och kalasfirande hos pappa, då skall vi ännu en gång få träffa Ellie, hon bara växer och växer. Barnen kommer att få ännu fler juklappar och om jag har varit snäll kanske jag får någon liten jag också.


Nu är det dags för tennismatch mot Elin på Wii....

Av Malin - 22 december 2009 10:45

Vill bara önska alla en riktigt god jul. Har nu 3 nattpass framför mig så jag kommer nog inte att hinna uppdatera bloggen någonting förrän efter julafton. Fördelen med nattpassen är ju trots allt att man hinner fira jul med släkten på kvällen:) Och visst verkar det som vi får en vit jul vilket vi i vår familje tycker är alldeles alldeles underbart....


    

Av Malin - 18 december 2009 18:14

Vad härligt det är med all snö, hundarna ungarna och jag tycker att det är lika mysigt allihopa. Jag känner också att jag blir mycket piggare när det är snö och ljust.


Hundträningsfronten ligger nere för närvarande, har ingen direkt motivation att träna och hundarna verkar finna sig i promenader. Oscar och jag har dock kommit med på ordinarie viltspårprov så det kommer vi att genomföra men inte träna något innan, hoppas bara att snön försvinner tills dess!!!


Min brors dotter fick igår komma hem från sjukhuset och jag var där med mat till familjen och naturligtvis för att mysa med Ellie. Hennes föräldrar vågade tom lämna henne ensam med mig när de skulle till Magnus lägenhet och titta. När de åkte in på sjukhuset förra måndagen så såg hans lägenhet ut som ett renoveringsobjekt, rivna tapeter men längre hann de inte. Mattias roddade och jag roddade så kompisar åkte dit och fixade alltihop, mamma var där och städade så nu ser det helt ok ut. Tror/vet att både Magnus och Anna blev glada/rörda/förvånade. Måste bara säga att det är kompisar det:)



I fasters famn, tagen med mobilkamera därav kvaliten.  


Sista dagen i skolan idag för barnen så nu är det 3 veckor av ledighet för dem, härligt. Själv jobbar jag natt hela nästa vecka, men jul hinner jag fira iaf.


Inga snöbilder på hundarna för kameran är hos Magnus och Anna:)


GOD JUL alla om jag inte hinner titta in här innan dess.....

Av Malin - 10 december 2009 18:02

Idag var det dags för anlagsprovet med Oscar. Var inte speciellt nervös var rätt säker på att Oscar skulle klara det men inte hur han skulle klara det.


Ingela Nilsson domare för dagen mötte upp i Trollenäs utanför Eslöv.

Oscar ut och kissa sedan gick vi till spårstarten. Sele på och så började vi. Fick bra drag i linan direkt men han lugnade ner sig hyfsat snabbt, första vinkeln tog han klockrent det såg tom jag, Ingela kommenterade tjusigt:)

Fortsatte spåra finfint och linan var inte ens sträckt hela tiden, tyckte ett tag att han vimsade men jag hängde på och tydligen så var de thelt rätt han gick! På slutet stannade han upp och studerade en sopsäck någon hade slängt ut i skogen, men fortsatte sedan fokuserat framåt och lite förbi klöven men vände direkt och hittade klöven, tog tom upp den och det tillhör inte vanligheterna.


Kände mig enormt nöjd med spåret och det var Ingela också. 9 minuter och vi hade ett godkännt anlagsprov:) Sedan sa Ingela att det har egentligen ingen betydelse om man har klarat det eller inte men ni får ett HP också för han spårade så fint..... Sicken glad matte han hade som körde hem.


  

Ingen bild från dagen men man tar vad man haver:)


Eftermiddagen skulle ägnas åt att handla mat, när jag är i affären får jag ett sms av min bror att han behöver diverse saker till sjukhuset och framförallt laddningssladden till kameran. Den är ju extremt viktig att de har laddad för annars kan ju inte vi få bilder så jag körde till Malmö med Elin och fixade det som de behövde. Vi mötte Magnus i foajen och fick se nya bilder på Ellie, hon slipper nu den där andningshjälpsmanicken så hon klarar av att andas själv, de får även hålla henne och Anna har provat att amma henne, så allt går framåt.


Nu skall vi iväg till skolan för Elin skall gå luciatåg, det skall bli såååå mysigt att se. Älskar julsånger och luciatåg.

Av Malin - 9 december 2009 21:36

Igårkväll blev jag faster till en liten Ellie och barnen fick sin första kusin som är yngre än dem:)

Ellie föddes ca 5 veckor för tidigt så det är bara hennes mamma och pappa som fått träffa henne än så länge men jag har träffat min bror och fått se en massa kort på henne. Hon är supersöt (jag är inte alls partisk;)

  


Så här ser hon ut och hon är fasters älskling fast jag inte har träffat henne ännu.


Barnen är jätteglada för sin lilla kusin men det är nog Elin som är mest spänd på att få träffa henne.

Jesper,Elin och Eric åker till Sälen på söndag så det lär dröja innan de får träffa he, bara hoppas för deras skull att det snöar på lite mer tills de kommer upp så lite fler backar blir åkbara:)


På hundfronten så springer Qompis runt med sin tratt, dock inte speciellt berörd av den.

Imorgon så skall jag starta Oscar på anlagsprov hoppas verkligen att det går bra. Återkommer med info om det imorgon.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards