fambjorklund

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Vår i luften och med den träningsinspirationen:)

Av Malin - 7 mars 2010 11:22

Idag är det verkligen vår i luften och det håller Zolo med om. Hela familjen är nu så trötta på hans energi så idag tog jag ut honom ensam!! När han får komma ut ensam så är det ofta lika med TRÄNING så han var ju inte lite taggad!!! Jag hade bestämt mig för att träna stå, inte helt lätt med en överenerisk hund men varför göra det lätt?!?!?!


Började med lite frivilliga ställande framför mig, började röra mig, körde med kommando, sedan brevid mig, under fot, lämnade honom när han ställt sig i fotgåendet, inkluderade återgång, o se det gick som en dans!!!!!!!!!! Glad matte:) Han hittade en pinne som vi i slutet använde som extren belöning bakom honom för att få lite snabbare ställande och se det gick minsann det också. Efter detta fick han springa med sin pinne hela vägen hem och jag kan lova han sprang som en tok.

Bildbevis:

DJupt koncentrerad men svansen den går heeeeela tiden om än lite saktare än vanligt:)


Oscar och Qompis fick en mysrunda i det fina vädret med träning när vi mötte folk, inte ett enda skall från Qompis:)


Eric är och tränar fotboll 2 timmar idag så han lär också vara trött. Elin red igår och hon går från klarhet till klarhet. Hon var superduktig, två som ramlade av i gruppen och hon gav minsann inte upp för de, trots att hon satt på en häst som inte tillhör favoriterna:)


Nu är det dags för min egen träning, blir en tur till gymet idag. I eftermiddag blir det kalajs hos svägerska barnens kusin fyller 17 år!!! Sedan blir det en natt på jobbet.


Imorgon har barnen studiedag så de tar en tur till Vallåsen med Jesper.

 
 
Ingen bild

Monica & Lennon

10 mars 2010 21:12

Vad härligt med barmark. Och vilken tjusig kille. Här i Östergötland ser vi bara snö, snö och åter snö.
Längtar efter våren nu.

Kram Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 17 maj 2010 21:45

Idag var det äntligen dags för fystesterna som ingår i min ansökan till polishögskolan. Skulle vara i Kristianstad kl 13 morgonen var hemsk. Det var längesedan jag var såååå nervös, kunde knappt äta mådde bara illa och sprang på toa hela tiden.... Bi...

Av Malin - 12 maj 2010 10:53

Igår var Elin och Qompis på sin kurs igen, kameran med så det kommer lite bildbevis!!!   Det börjades med att visa läxan som var att de skulle få hunden att göra något med en låda. Elin har tränat på en plastlåda här hemma och då har Qompis gått ...

Av Malin - 5 maj 2010 22:13

Så känns det lite när jag bloggar för andra dagen i rad!!!   Tog min nya fina cykel till jobb TIDIGT i morse, 05:10 bar det iväg!!! Trots att regnet stod som spå i backen så bestämde jag mig för att cykla, hade dock tur så jag fick bara ett par d...

Av Malin - 4 maj 2010 17:17

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här trots att det har hänt en del:)   Oscar har gått ytterligare ett ordinarie viltspår men det gick åt pipsvängen även det:( Han vet exakt var spåret går med han skiter i det och går på färskt vilt istället,...

Av Malin - 27 mars 2010 15:00

Idag startade jag Oscar på ordinarie viltspårprov. Vädret var ju ingen höjdare, dungen spåret låg i var gles och det blåste mycke och det hade ju regnat en hel del under natten/förmiddagen. Oscar började i spåret men tappade ganska fort och gick trol...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards