fambjorklund

Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 27 mars 2010 15:00

Idag startade jag Oscar på ordinarie viltspårprov. Vädret var ju ingen höjdare, dungen spåret låg i var gles och det blåste mycke och det hade ju regnat en hel del under natten/förmiddagen. Oscar började i spåret men tappade ganska fort och gick troligen på färskt vilt istället. Han snurrade och vimsae som aldrig förr och jag kände att han var fel på det men ville inte styra för mycket, när han vimsat i dryga 5 minuter så bröt domar Görel och visade oss tillbaka till spåret. Han kommer igång bra men sedan ligger det ett kadaver av rådjur eller liknande mitt i spåret och där vil Oscar rulla sig, det fick han dock inte för matte av förklarliga skäl!!! Fortsatte en liten stund men han fortsatte med rullningsförsök hela tiden så jag valde att avbryta spåret, ettan var ju utom räckhåll i vilket fall som helst!! Han fick spåra färdigt och spårar stundom fint men han är ju som han är, har troligen stenkoll på spåret och skiter helt enkelt i devid vissa ställen. Vi hoppade över skottet och han hittade klöven till slut. Tja vad skall man säga, hunden har inte varit i skogen på 100 år känns det som efter all snö och han var helt lyrisk så det var nog inte helt enkelt för honom att hålla ihop alla känslor och koppla på hjärnan på det. Vi tar nya tag skall försöka lägga ett spår i nästa vecka och boka in ett rörligt prov inom kort. Vi ger inte upp så lätt.


Eric har idag spelat cup i Vikingahallen i Lund vilket var ömsom vin och ömsom vatten tydligen. Han fick in ett antal mål och jobbade bra hemåt också enligt Jesper som var på plats. Han är nöjd och hade roligt vilket är viktigast när man är 7 år och medalj det fick han också.


Elin spelade match i Vellinge och de förlorade sin match, Elins första träningsmatch ute för säsongen och hon hade fått prova alla positioner utom målvakt idag och hon verkade nöjd trots allt. Imorgon är det dags för match igen för hennes del och då skulle hon tydligen stå i mål, tur inte jag är där för jag blir så nervös när hon står i mål.


Nu skall min kropp entra sängen igen så jag orkar med ännu en natt på jobbet och sedan ett kvällspass imorgon på det. Håller tummarna för fortsatt regn så buset håller sig inne ser ju lovande ut just nu iaf.


Fortsatt trevlig helg på er alla.

Av Malin - 24 mars 2010 20:44

Igår blev det gymet för min del ett tufft bodypump pass, många utfallsste och det innebär träningsvärk idag. Som om nu inte det var nog så har jag fått för mig att cykla till jobb, tar 40-50 min, idag blev det premiärturen och på morgonen var det helt underbart med fåglar som kvittrade och vindstilla, hemvägen var inte lika underbar, vi måste bo på ett berg i Hjärup för det är uppförsbacke i princip hela vägen och sedan motvind på det, men hem kom jag har nu grymt ont i häcken:) Men imorgon blir det en ny cykeltur till jobb och sedan innebandy, hua hua men har man bestämt sig så har man.

Kallad till svenskpro och myndighetsamtal så nu börjar det röra på sig:)


Elin var hos sjukgymnasten och har något i sitt knä som inte är farligt men som kan göra ont och det gör det på Elin. Pga detta så vrider hon ut sin högerfot för att kompensera att det gör ont, så nu blir det att tjata på henne om att hålla foten rakt fram när hon går och springer, fotbollstränarna hjälper till att tjata på henne så det skall nog bli bra. Risken är ju att hon får problem med höften om hon fortsätter ha foten utåt när hon går och det vill vi ju verkligen inte.


Igår var vi hos frisören på eftermiddagen och båda barnen klipptes, Eric vill dock ha långt hår så han blev bara av med lite på topparna. Efter de var färdigklippta gick vi till Graffiti och pt bakad potatis, barnen uppskattade detta och det är ju härligt för man är sååååå trött på MC Donalds när man skall äta i stan.


På hundfronten är det nog det som gör mig mest glad idag. Var ute med alla tre hundarna på kvällspromenaden och då möter vi en cykel Qompis gör inget utfall jag är framme med godis direkt:) Sedan är jag inte riktigt med och det kommer en boxer, Oscar fullkomligt hatar boxrar och Qompis skall ju tala om för alla hundar att han är stor och tuff så därför blir jag så superglad när alla hundarna tittar på boxern och sedan vänder huvudena mot mig och tittar på mig istället för att titta på boxern, värmer en mattes hjärta:) GLAD!!!!!!!


På lördag har jag kommit med på ett ordinarie prov med Oscar så nu jävlar gäller det, har inte tränat något och kommer inte att hinna med något spår innan lördag men jag tror inte att det har någon som helst betydelse för Oscars del. Sälv kommer jag troligen att var mycket avslappnad då jag har jobbat natten så jag hinner inte med så mycket sömn innnan jag skall ut i spårmarken. Håll era tummar för oss på lördag kring 13-tiden....

Av Malin - 22 mars 2010 20:54

jag är här inne och uppdaterar, känns som tiden inte riktigt räcker till, nån som känner igen det!!!


Sedan sist har det hänt en del skall försöka sammanfatta det lite iaf.


Vi har varit barnvakter till Ellie! Magnus och Anna skulle på födelsedagsfest och tyckte att det skulle var skönt att vara där utan Ellie. Hon sov, åt och skrattade när hon var här, sååå mysigt att få rå om henne helt själv, Elin och Eric hjälpte ju givetvis till.


Jag och Ellie i ullared:)


Jag fick också äran att följa med Anna och Ellie när de skulle på babysim första gången, Magnus fick inte ledigt från jobb, hon gillade badet skarpt och njöt i fulla drag när vi sjöng och simmade runt. Myyyys.

Jag älskar att bada.







Anna & Ellie i badet:)


Vi (läs Jesper) har målat om vårt vardagsrum samt satte upp tapet på en vägg. Det blev jättefint, min man är sååå duktigt.

Tapetsering pågår!







Vår tapet i vardagsrummet


Eric har spelat sin första match ute i år och det tyckte han var mycket roligt, nu tycker han minsann att man skall var ute på träningarna men det håller inte deras tränare med om så han får vackert träna på inne lite till!!

Jesper var på utvecklingsamtal med Eric i skolan och när hans fröken berättade om Eric och hur han var i skolan så frågade Jesper när de skulle börja prata om vår son. Han sköter sig tydligen jättebra i skolan och det är ju jättekul:)

På lördag skall han spela sin första cup med P03, Eric tränar ju även med P02 och har med dem spelat matcher men på lördag blir det första cupen med P03, attans att man sover, nattjobb i helgen.


Elin har bytt ridgrupp till torsdagarna för att det skall krocka mindre med fotbollen och det var en mycket bättre grupp hon hamnade i!! Hon och Olivia gjorde trots detta inte alls bort sig i gruppen, kan nog bli super. På påsklovet så skall hon tillbringa två dagar i stallet på ett miniläger.

Imorgon skall Elin till en sjukgymnast som vi känner anledningen är att hon går väldigt mycket ut med högerfoten nästan rakt ut åt höger och jag misstänker att hon gör det för att hon får ont när hon inte går ut med foten, bara att hålla tummarna att det inte är något som inte går att fixa. Hon är så orolig att hon inte skall kunna rida eller spela fotboll. Håll tummarna att det bara är växtvärk eller något liknande.Färdig med ridningen för idag!








På hundfronten blir det lite tränande under promenaderna på sistone har det gått riktigt bra med våra hundmöten. Jag har kunnat möta andra hundar när jag går med alla tre utan att det har blivit skäll och utfall:) Detta är jag ycket glad för stora framsteg för oss.


På min front så har jag sökt in till Polishögskolan och är behörig så nu väntar svenskprov och myndighetssamtal, jag ligger också i med min träning om jag går vidare till fystesterna!!


Av Malin - 7 mars 2010 11:22

Idag är det verkligen vår i luften och det håller Zolo med om. Hela familjen är nu så trötta på hans energi så idag tog jag ut honom ensam!! När han får komma ut ensam så är det ofta lika med TRÄNING så han var ju inte lite taggad!!! Jag hade bestämt mig för att träna stå, inte helt lätt med en överenerisk hund men varför göra det lätt?!?!?!


Började med lite frivilliga ställande framför mig, började röra mig, körde med kommando, sedan brevid mig, under fot, lämnade honom när han ställt sig i fotgåendet, inkluderade återgång, o se det gick som en dans!!!!!!!!!! Glad matte:) Han hittade en pinne som vi i slutet använde som extren belöning bakom honom för att få lite snabbare ställande och se det gick minsann det också. Efter detta fick han springa med sin pinne hela vägen hem och jag kan lova han sprang som en tok.

Bildbevis:

DJupt koncentrerad men svansen den går heeeeela tiden om än lite saktare än vanligt:)


Oscar och Qompis fick en mysrunda i det fina vädret med träning när vi mötte folk, inte ett enda skall från Qompis:)


Eric är och tränar fotboll 2 timmar idag så han lär också vara trött. Elin red igår och hon går från klarhet till klarhet. Hon var superduktig, två som ramlade av i gruppen och hon gav minsann inte upp för de, trots att hon satt på en häst som inte tillhör favoriterna:)


Nu är det dags för min egen träning, blir en tur till gymet idag. I eftermiddag blir det kalajs hos svägerska barnens kusin fyller 17 år!!! Sedan blir det en natt på jobbet.


Imorgon har barnen studiedag så de tar en tur till Vallåsen med Jesper.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards