fambjorklund

Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 30 januari 2010 23:10

När hade vi senast snö så här länge. Vi har ju haft snö här i skåne i 2 månader från och till. Hundarna älskar det och jag har inget emot det förutom att man måste ta på sig så himlans mycket kläder varje gång man skall ut, vi har ju inte bara snö vi har det kallt också  .


Senaste veckan har gått i träningens tecken och då inte för hundarna utan för mig själv. Har kännt ett tag nu att jag måste ta tag i min träning, farmförallt för att min rygg skall hålla, får så himlans ont i ryggen så fort magmusklerna förtvinar och de har de gjort de sista åren, egentligen sedan jag fick min hjärnhinneinflamation och jag i den vevan slutade rida:( I höstas skaffade jag styrketräningskort på gymet och kom igång bra med efter ett tag så avlöste infektionerna varandra och jag kom av mig. Nu efter nyår så löste jag även kort för gruppträningen så denna vecka har det blivit träning av!!! Började i måndags lite lugnt med Balancepass vilket bygger mycekt på Yoga och Pilates och det är inte helt fel för min kropp, tisdagen blev det ett Step Up pass, trodde helt ärligt att jag skulle dö innan vi var färdiga, jag var svettig på heeeela kroppen, HÄRLIGT!!! Onsdagen var utbildningsdag på jobb vilket innebar bandy, och torsdagen blev det ytterligare ett Balancepass. Fredag vila och idag en timme med mitt WiiFitprogram... Nu gäller det bara att hålla i detta  .


I tordags tog jag med kameran ut när jag var ute med Zolo och Oscar så här kommer lite snöbilder.


   Zolo, fullt ös som vanligt:)

Oscar min Oscar:)   

Av Malin - 24 januari 2010 19:20

Ja sen sist har det hänt mycket. En vecka i Sälen som var kallare än nånsin förr.

-30 på dagen var inget ultimat skidväder. Eric var sjuk på vägen upp och under veckan så blev Elin sjuk men vi njöt ändå framför brasan och i snön.


Något som luktar gott under snön?Kvällstur i skidspåret. 







En dag fick jag oxå åka men man orkade bara några få åk sedan blev det in för att värma sig. Zolo var med och njöt av alla snö men tom han tyckte att det var lite kallt:)

Först ut i backen!25 grader kallt, vindstilla o strålande sol!








TACK Susanne med familj som passade Qompis och till Caroline med familj som passade Oscar. Sälenresorna nästa vinter är redan bokade, det blir två rundor nästa år, jul och V5 hoppas på lite varmare väder då. (Hur många gånger har man bett om det när man skall på vintersemester)


Hemma rullar det på och Eric har hunnit bli 7 år stora killen nu minsann:)

Eric e barnvakt.








Eric och Ellie:)


Hade ju en förhoppning om att kunna gå mina viltspårprov nu i vinter när Jesper är hemma mycket men med tanke på vädret ute så lär ju det gå om intet men vi får försöka fixa det när snön är borta.


Hundträningen har legat helt nere vilket både jag och hundarna har behövt men igår när jag passerade Lomma Brukshundsklubb och det var en hel massa känt flattefolk där så blev jag faktiskt riktigt sugen så snart kommer jag nog igång med hundarna igen.


Nu har jag två nattpass framför mig och sedan ett utbildningspass på onsdag sedan skall jag vara ledig i 4 dagar, då skall vi se om jag inte kan få till lite träning med de 4-benta.


Till nästa gång KRAM på er.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards