fambjorklund

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Long time no see:)

Av Malin - 24 januari 2010 19:20

Ja sen sist har det hänt mycket. En vecka i Sälen som var kallare än nånsin förr.

-30 på dagen var inget ultimat skidväder. Eric var sjuk på vägen upp och under veckan så blev Elin sjuk men vi njöt ändå framför brasan och i snön.


Något som luktar gott under snön?Kvällstur i skidspåret. 







En dag fick jag oxå åka men man orkade bara några få åk sedan blev det in för att värma sig. Zolo var med och njöt av alla snö men tom han tyckte att det var lite kallt:)

Först ut i backen!25 grader kallt, vindstilla o strålande sol!








TACK Susanne med familj som passade Qompis och till Caroline med familj som passade Oscar. Sälenresorna nästa vinter är redan bokade, det blir två rundor nästa år, jul och V5 hoppas på lite varmare väder då. (Hur många gånger har man bett om det när man skall på vintersemester)


Hemma rullar det på och Eric har hunnit bli 7 år stora killen nu minsann:)

Eric e barnvakt.








Eric och Ellie:)


Hade ju en förhoppning om att kunna gå mina viltspårprov nu i vinter när Jesper är hemma mycket men med tanke på vädret ute så lär ju det gå om intet men vi får försöka fixa det när snön är borta.


Hundträningen har legat helt nere vilket både jag och hundarna har behövt men igår när jag passerade Lomma Brukshundsklubb och det var en hel massa känt flattefolk där så blev jag faktiskt riktigt sugen så snart kommer jag nog igång med hundarna igen.


Nu har jag två nattpass framför mig och sedan ett utbildningspass på onsdag sedan skall jag vara ledig i 4 dagar, då skall vi se om jag inte kan få till lite träning med de 4-benta.


Till nästa gång KRAM på er.

 
 
Ingen bild

cattis

25 januari 2010 09:06

halloj! javisst var det litta kallt... vi får ju ta o träffas nån dag när du har tid ;) kram på er!

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

26 januari 2010 00:02

Svinkallt, brrrr. Vad synd att barnen blev sjuka... men låter ändå som att ni hade det mysigt & bra.

Vad roligt att träningslusten återkommit. Hör av dig om du vill hänga på någon gång igen framöver.

Ha det gott!

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 17 maj 2010 21:45

Idag var det äntligen dags för fystesterna som ingår i min ansökan till polishögskolan. Skulle vara i Kristianstad kl 13 morgonen var hemsk. Det var längesedan jag var såååå nervös, kunde knappt äta mådde bara illa och sprang på toa hela tiden.... Bi...

Av Malin - 12 maj 2010 10:53

Igår var Elin och Qompis på sin kurs igen, kameran med så det kommer lite bildbevis!!!   Det börjades med att visa läxan som var att de skulle få hunden att göra något med en låda. Elin har tränat på en plastlåda här hemma och då har Qompis gått ...

Av Malin - 5 maj 2010 22:13

Så känns det lite när jag bloggar för andra dagen i rad!!!   Tog min nya fina cykel till jobb TIDIGT i morse, 05:10 bar det iväg!!! Trots att regnet stod som spå i backen så bestämde jag mig för att cykla, hade dock tur så jag fick bara ett par d...

Av Malin - 4 maj 2010 17:17

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här trots att det har hänt en del:)   Oscar har gått ytterligare ett ordinarie viltspår men det gick åt pipsvängen även det:( Han vet exakt var spåret går med han skiter i det och går på färskt vilt istället,...

Av Malin - 27 mars 2010 15:00

Idag startade jag Oscar på ordinarie viltspårprov. Vädret var ju ingen höjdare, dungen spåret låg i var gles och det blåste mycke och det hade ju regnat en hel del under natten/förmiddagen. Oscar började i spåret men tappade ganska fort och gick trol...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards