fambjorklund

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Fy vad dåligt....

Av Malin - 4 maj 2010 17:17

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här trots att det har hänt en del:)


Oscar har gått ytterligare ett ordinarie viltspår men det gick åt pipsvängen även det:( Han vet exakt var spåret går med han skiter i det och går på färskt vilt istället, när han är färdig med det färska spåret går han rakt tillbaka på blodspåret!!!!! Här kommer alltså hans filosofi (om nu en hund jan ha någon filosofi) fram, "Jag gör det du vill när jag själv vill". Han har också börjat stressa här hemma igen när de andra hundarna är hemma och när han är hos vänner som passar honom då och då så är han hur lugn som helst. Elin tar med honom när hon sover hos en kompis och då är han coollugn:(


Annars är det träning för min del som gäller för närvarnde fystest om 2 veckor så håll tummarna, känner att jag inte riktigt är där än så jag springer varje dag nu för att öka upp konditionen och så har jag börjat cykla till och från jobb, med undantag av nattpassen!!

Barnen spelar fotboll för fullt nu har matcherna kommit igång och Eric som spelar i två åldersgrupper har match i stort sett varje helg och det är då träffar med 2 eller 3 matcher varje gång så vi har att göra om man säger så!! Elin har också match i stort sett varje helg men de spelar ju i seriespel så de har bara en match vid varje tillfälle. Eric lyckades med att gör 3 mål vid senaste tillfället med P03 i Kävlinge, 2 mål i första matchen och 1 i andra matchen. Han älskar det:)

Efter första matchen 2-målsskytt!!!








Elin rider ju också och det går jättebra hon har verkligen tagit steg framåt och vågar mer och mer, jättekul att se. Jag är sååå sugen på att rida men när skulle jag hinna det.


Elin har även börjat en kurs i Staffanstorps hundklubbs regi, en klick och trick kurs. Första gången var det en del teoretisk genomgång och hon hade snappat det mesta. De fick även öva praktiskt på att få hunden att trampa på tasstarget samt att dutta med nosen på pekfinger. Tasstarget hade Qompis testat innan men dutt på finger hade de inte gjort men det gick jättebra. Sedan fick de öva på att dutta på en postit-lapp med nosen och även detta gick jättebra.

Sist men inte minst så fick de se vad hunden gjorde med en stol, Elin fick Qompis båda att hoppa upp med framtassarna på stolen och att krypa under stolen, superduktig. Nu har hon fått läxa så hon tränar hund som aldrig förr, jättekul att se och tom Jesper är imponerad även om han inte förstår varför hon skall få hunden att gå i en låda!!! Nästa gång skall kameran med så vi kan lägga upp lite bilder på henne och Qompis!


Imorgon blir det start på lydnadskurs med Zolo via FRK det skall bli kul men hur det går får vi se!!! Han kommer att vara helvild efter att jag har jobbat hela dagen, men vi skall säkert kunna få till ett och annat om inte annat så lär vi ha fin fart på inkallningarna!!!!

Balansövning på promenad.








Jespers säsong har satt fart och det är tydligen folk som vill lära sig spela golf även i år!!! Vi träffar honom mindre och mindre men än så länge har han iaf möjlighet att stryka lite när barnen har aktiviteter och jag jobbar men snart blir det till att flörta med kompisar och släkt för att få ihopa vardagen.


Magnolian slår ut nu e det vår!








VÅRTECKEN Magnolian håller på att slå ut:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 17 maj 2010 21:45

Idag var det äntligen dags för fystesterna som ingår i min ansökan till polishögskolan. Skulle vara i Kristianstad kl 13 morgonen var hemsk. Det var längesedan jag var såååå nervös, kunde knappt äta mådde bara illa och sprang på toa hela tiden.... Bi...

Av Malin - 12 maj 2010 10:53

Igår var Elin och Qompis på sin kurs igen, kameran med så det kommer lite bildbevis!!!   Det börjades med att visa läxan som var att de skulle få hunden att göra något med en låda. Elin har tränat på en plastlåda här hemma och då har Qompis gått ...

Av Malin - 5 maj 2010 22:13

Så känns det lite när jag bloggar för andra dagen i rad!!!   Tog min nya fina cykel till jobb TIDIGT i morse, 05:10 bar det iväg!!! Trots att regnet stod som spå i backen så bestämde jag mig för att cykla, hade dock tur så jag fick bara ett par d...

Av Malin - 27 mars 2010 15:00

Idag startade jag Oscar på ordinarie viltspårprov. Vädret var ju ingen höjdare, dungen spåret låg i var gles och det blåste mycke och det hade ju regnat en hel del under natten/förmiddagen. Oscar började i spåret men tappade ganska fort och gick trol...

Av Malin - 24 mars 2010 20:44

Igår blev det gymet för min del ett tufft bodypump pass, många utfallsste och det innebär träningsvärk idag. Som om nu inte det var nog så har jag fått för mig att cykla till jobb, tar 40-50 min, idag blev det premiärturen och på morgonen var det hel...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards