fambjorklund

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Igår

Av Malin - 12 maj 2010 10:53

Igår var Elin och Qompis på sin kurs igen, kameran med så det kommer lite bildbevis!!!


Det börjades med att visa läxan som var att de skulle få hunden att göra något med en låda. Elin har tränat på en plastlåda här hemma och då har Qompis gått upp med framtassarna på den, sedan har de även tränat att Qompis skall stoppa ner huvudet i lådan. Idag glömde vi att ta med lådan så hon fick låna Idas låda, Qopis var lite skeptisk till den nya lådan men med korrekta klick av Elin så fattade han snart galoppen och gick upp med båda tassarna!!

Sedan var det två övningar som skulle testas, sätta nosen på toppen av en glasflaska och dra av en strumpa från handen. Flaskan var inga problem strumpan kom de bara till duttfasen, blir nog inte lätt att få honom att ta den i munnen om den inte rör sig!!! Efter lite fika och filmtittande var det dag för två nya övningar, gå/hoppa igenom rockring och gå runt en låda med framtassarna på lådan. Rockringen gick jättebra och lådan gick också rätt bra, Qompis var riktigt trött nu så det var inte helt lätt men hon fick honom att röra lite på bakbenen så det var klart OK:) Inte alls en stolt mamma!!!!!


      


      

I helgen var det match för Elin och hennes lag vann ännu en gång:=) HÄRLIGA tjejer....


Eric han har tränat på och skulle spelat match i lördags men han valde att gå på klasskamraternas kalas istället, det blir cup i Bjärred till helgen istället. Här kommer en bilder på hon från förra helgen när han spelade med P03.


  

  Min fotbollskille som skall bli bättre än Messi, inte mig emot!!!


Jag och Zolo  tränade tidigare på dagen, rutan, ställande och läggande under gång blev det. Sedan skulle vi få till lite ingångar på slutet men då var han lite trött så det blev inte så många ingångar!!!


En dag till ledigt sedan blir det jobb två dagar när de flesta andra är lediga!! Men helgen är iaf ledig och sedan på måndag ja det är då det gäller!!! Hua hua men det skall nog gå, jag kan ju inte mer än dö, haha...    

 
 
Malin

Malin

15 maj 2010 11:59

Kul att du & Elin delar ett så
stort intresse! Så det "gör väl
inget" om Eric blir nya Messi,
eller bättre än Messi var det tom ;o)

Ha en trevlig helg!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 17 maj 2010 21:45

Idag var det äntligen dags för fystesterna som ingår i min ansökan till polishögskolan. Skulle vara i Kristianstad kl 13 morgonen var hemsk. Det var längesedan jag var såååå nervös, kunde knappt äta mådde bara illa och sprang på toa hela tiden.... Bi...

Av Malin - 5 maj 2010 22:13

Så känns det lite när jag bloggar för andra dagen i rad!!!   Tog min nya fina cykel till jobb TIDIGT i morse, 05:10 bar det iväg!!! Trots att regnet stod som spå i backen så bestämde jag mig för att cykla, hade dock tur så jag fick bara ett par d...

Av Malin - 4 maj 2010 17:17

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här trots att det har hänt en del:)   Oscar har gått ytterligare ett ordinarie viltspår men det gick åt pipsvängen även det:( Han vet exakt var spåret går med han skiter i det och går på färskt vilt istället,...

Av Malin - 27 mars 2010 15:00

Idag startade jag Oscar på ordinarie viltspårprov. Vädret var ju ingen höjdare, dungen spåret låg i var gles och det blåste mycke och det hade ju regnat en hel del under natten/förmiddagen. Oscar började i spåret men tappade ganska fort och gick trol...

Av Malin - 24 mars 2010 20:44

Igår blev det gymet för min del ett tufft bodypump pass, många utfallsste och det innebär träningsvärk idag. Som om nu inte det var nog så har jag fått för mig att cykla till jobb, tar 40-50 min, idag blev det premiärturen och på morgonen var det hel...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards