fambjorklund

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Prov blev träning

Av Malin - 27 mars 2010 15:00

Idag startade jag Oscar på ordinarie viltspårprov. Vädret var ju ingen höjdare, dungen spåret låg i var gles och det blåste mycke och det hade ju regnat en hel del under natten/förmiddagen. Oscar började i spåret men tappade ganska fort och gick troligen på färskt vilt istället. Han snurrade och vimsae som aldrig förr och jag kände att han var fel på det men ville inte styra för mycket, när han vimsat i dryga 5 minuter så bröt domar Görel och visade oss tillbaka till spåret. Han kommer igång bra men sedan ligger det ett kadaver av rådjur eller liknande mitt i spåret och där vil Oscar rulla sig, det fick han dock inte för matte av förklarliga skäl!!! Fortsatte en liten stund men han fortsatte med rullningsförsök hela tiden så jag valde att avbryta spåret, ettan var ju utom räckhåll i vilket fall som helst!! Han fick spåra färdigt och spårar stundom fint men han är ju som han är, har troligen stenkoll på spåret och skiter helt enkelt i devid vissa ställen. Vi hoppade över skottet och han hittade klöven till slut. Tja vad skall man säga, hunden har inte varit i skogen på 100 år känns det som efter all snö och han var helt lyrisk så det var nog inte helt enkelt för honom att hålla ihop alla känslor och koppla på hjärnan på det. Vi tar nya tag skall försöka lägga ett spår i nästa vecka och boka in ett rörligt prov inom kort. Vi ger inte upp så lätt.


Eric har idag spelat cup i Vikingahallen i Lund vilket var ömsom vin och ömsom vatten tydligen. Han fick in ett antal mål och jobbade bra hemåt också enligt Jesper som var på plats. Han är nöjd och hade roligt vilket är viktigast när man är 7 år och medalj det fick han också.


Elin spelade match i Vellinge och de förlorade sin match, Elins första träningsmatch ute för säsongen och hon hade fått prova alla positioner utom målvakt idag och hon verkade nöjd trots allt. Imorgon är det dags för match igen för hennes del och då skulle hon tydligen stå i mål, tur inte jag är där för jag blir så nervös när hon står i mål.


Nu skall min kropp entra sängen igen så jag orkar med ännu en natt på jobbet och sedan ett kvällspass imorgon på det. Håller tummarna för fortsatt regn så buset håller sig inne ser ju lovande ut just nu iaf.


Fortsatt trevlig helg på er alla.

 
 
Helene, Wallander & BeckH

Helene, Wallander & BeckH

27 mars 2010 18:50

Äsch... vi skulle ha hållt tummarna ännu hårdare alltså.

Var du i Görels "berömda dunge" i Gårdsstånga? Den kan vara attans så svår... men du har rätt inställning, po ett igen bara :-)

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 17 maj 2010 21:45

Idag var det äntligen dags för fystesterna som ingår i min ansökan till polishögskolan. Skulle vara i Kristianstad kl 13 morgonen var hemsk. Det var längesedan jag var såååå nervös, kunde knappt äta mådde bara illa och sprang på toa hela tiden.... Bi...

Av Malin - 12 maj 2010 10:53

Igår var Elin och Qompis på sin kurs igen, kameran med så det kommer lite bildbevis!!!   Det börjades med att visa läxan som var att de skulle få hunden att göra något med en låda. Elin har tränat på en plastlåda här hemma och då har Qompis gått ...

Av Malin - 5 maj 2010 22:13

Så känns det lite när jag bloggar för andra dagen i rad!!!   Tog min nya fina cykel till jobb TIDIGT i morse, 05:10 bar det iväg!!! Trots att regnet stod som spå i backen så bestämde jag mig för att cykla, hade dock tur så jag fick bara ett par d...

Av Malin - 4 maj 2010 17:17

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här trots att det har hänt en del:)   Oscar har gått ytterligare ett ordinarie viltspår men det gick åt pipsvängen även det:( Han vet exakt var spåret går med han skiter i det och går på färskt vilt istället,...

Av Malin - 24 mars 2010 20:44

Igår blev det gymet för min del ett tufft bodypump pass, många utfallsste och det innebär träningsvärk idag. Som om nu inte det var nog så har jag fått för mig att cykla till jobb, tar 40-50 min, idag blev det premiärturen och på morgonen var det hel...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards