fambjorklund

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Malin - 17 maj 2010 21:45

Idag var det äntligen dags för fystesterna som ingår i min ansökan till polishögskolan. Skulle vara i Kristianstad kl 13 morgonen var hemsk. Det var längesedan jag var såååå nervös, kunde knappt äta mådde bara illa och sprang på toa hela tiden.... Bilfärden upp ringde jag till Anna världens bästa svägerska som peppade mig och sa att det var bra att jag var nervös  . Pratade även med en kollega som gjorde fystesterna på förmiddagen och klarade det.

Väl framme blev man ju inte mindre nervös direkt!!! Fick min väst med nr 108 numera mitt turtal!!!! Vi delades in i grupper inför löpningen, man fick gissa ungeför hur fort man skulle springa jag valde den långsammaste gruppen..... Vi fick börja. Först uppvärmning!! (Sen var jag trött;) Gick inte ut alltför hårt, varje 200 m så fick vi tidsställning så man hade god koll på hur man låg till. TRÖTT är bara förnamnet stannade tom till för att gå några steg och få lite blod tillbaka i låren räckte med några steg. när jag passerat 1,8 alltså bara 200 m kvar så var jag där på 9 minuter, äkar jag bara nu så klarar jag det och jag gick upp brevid en tjej på upploppet och sa nu kör vi och det gjorde vi jagdrog ifrån lite och hon kom tillbaka och gick om men hon skulle minsann inte komma före mig så jag ökade lite till och vi kom i mål på 10:05!! 10:15 var gränsen. Jag ramlade ner på gräset och hela världen snurrade brutalt, trodde jag skulle spy helt ärligt, har nog aldrig varit sååååå slut i hela kroppen. Det skumma var att jag hade under tiden vi sprang mest ont i baksidan av överarmarna HAHA!!

Efter denna pärs blev det vila samtidigt som vi hejade fram de andra grupperna. Intog 2 bananer och lite energidryck, det behövdes.... Tillbaka in i hallen igen och nu blev vi uppdelade efter ålder, ja jag hamnade i gamlingarnas grupp!! Vi skulle börja med Harres test. Hade aldrig gjort detta förr och var lite nervös. Genomgång av hur det gick till, man har en matta framör sig och sedan 3 hinder i ett upponervänt U framför sig i mitten står en pinne som skall rundas till högerså man svänger vänster hela tiden. Hinderhöjden är 76 för tjejer och det såg högt ut!!! Man skall göra en kullerbytta (var ett tag sedan man gjorde en sådan;) sedan in och runda pinnen i en vänstersväng hoppa över hindret och sedan direkt vända tillbaka och krypa under in och runda pinnen i en vänstersväng igen och så två hinder likadant innan man rundar pinnen och springer i mål brevid mattan vid starten. Vi fick testa i lugn takt för att känna på höjden, ja det kan väl gå. Killarna först ut och här tror jag alla klarade sig,så tjejernas tur. Endast en av 4 tjejer innan mig som klarat tidsgränsen på 16 sek. Jag ger allt och får till det riktigt bra 13,14 TJOHO det gick!!!!

Nästa moment är att lyfta upp en 77 kg docka från liggande till sittande och sedan resa sig upp och backa med dockan 15 meter. Vi fick först öva på varandra för att få in rätt teknik. Kan meddela att dockan var allt annat än medgörlig och den var TUNG största delen av vikten låg i överkroppen, men det gick så jag hade klarat fystesterna. Snacka om att det gick lätt att köra hem även om det blev en omväg för jag missade skylten med Malmö och fortsatt mot Hässleholm, blev väg 23 hem ist för E22. Väl hemma var det in i duchen och iväg till Erics fotbollsträning, ha hade själv cyklat dit, min stooora kille. När vi kom hem hade Elin kokat pasta och broccoli dukat och fixat såååå fint, Jesper hade gjort köttfärssås tidigare på dagen och den hade Elin värmt så jag satte mig till dukat bord, vilken tjej jag blir tårögd när jag tänker på det, alldeles alldeles underbar. Detta gjorde hon trots att hon inte ville att jag skulle klara fystesterna hon är ju stor nog att förstå att det kommer att bli annorlunda här hemma om jag kommer in och det vill hon inte, min älskade FialottaLarsson  .


Nu blir det lite vila och soffläge ikväll och sedan skall det bli mer tid för hundarna också det lär blir lite fys men inte varje ledig sekund som det varit sista tiden:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards